måndag 17 juni 2013

Workout

Träning är en stor del av mitt liv. Min hobby har det blivit kan man säga, dock har det inte alltid varit så. Innan var jag en klassisk periodare.

Jag tycker det är som allra roligast att köra med fria vikter i gymmet och mycket basövningar. Konditionen försöker jag hålla uppe och då står jag oftast på crosstrainern, eller som nu är jag inne i en period av snabba intervaller på löpbandet. Promenader försöker jag runda av dagen med så ofta jag kan/orkar. 

Just nu tränar jag mellan 3-4 ggr i veckan , har både tränat betydligt mer och mindre. Men är väldigt nöjd med mitt upplägg nu, känns hållbart, speciellt över sommaren. Det kommer bli endel tidiga morgonpass innan jobb för att kunna njuta på sommarkvällarna :-) Tillsammans med 5:2 metoden tror jag detta kommer bli en vinnande kombo.

Idag är förresten fastedag! Återkommer senare om hur dagen gått. 

Over and out 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar