onsdag 26 juni 2013

5:2 livsstilen

Åh vad jag tror på denna dieten som en livsstil! Igår fastade jag och min man (vi kör detta båda två) och det gick faktiskt bättre än de första gångerna upplevde vi!  Fick aldrig den riktigt jobbiga hungerkänslan och sova var inga problem. Idag vaknade jag full av energi och har precis varit och styrketränat, ikväll sticker jag förmodligen och simmar. Skönt att bryta av med det! 

Imorgon är det dags igen för fasta, då ska vi testa att bara äta vegetarisk mat. Så ska kolla massor av recept för att få ihop en mättande och god sallad, så skriver jag ut vad det blev imorgon. Om man känner att det funkar med vegetariskt så kommer vi nog försöka köra det på våra fastedagar! Har sedan en period försökt minska på det röda köttet och ja, kött överlag samt mejeriprodukter. Fisk och kyckling är det vi äter mest av här hemma tillsammans med pasta, grönsaker, bönor...

Snart ska jag möta upp min man för lunch och så ska vi gå och kika på antikviteter på en auktionskammare, vi ska nämligen flytta efter sommaren och är på jakt efter lite unik och personlig inredning :)

Hörs snart! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar