onsdag 12 juni 2013

5:2

Komiskt nog fick jag upp ögonen för dieten/metoden 5:2 efter en riktig frossar helg, ni vet en sådan helg då man bara äter och äter utan något stop. Självfallet en måndagmorgon också, ny vecka nya tag som man brukar säga.

5:2 dieten går ut på att man under 5 dagar äter som vanligt, medan 2 dagar fastar man. Eller halvfastar kan man säga, kvinnor minskar sitt kaloriintag till 500 och män till 600. Dessa 2 dagar behöver ej vara sammanhängande vilket gör att man kan välja ut de dagar i veckan som passar bäst.
Hälsoeffekterna ska enligt rapporter vara många, altså inte bara viktminskning även om det är ett stort plus!

Jag har nog testat de flesta "dieter", även om jag aldrig gått all in så har jag gjort min egna mix och blandat lite gi med lchf med tallriksmodellen and you name it :) Jag älskar mat! Tur då att även träning är ett av mina största intressen sedan några år tillbaka. Annars hade den ekvationen inte gått ihop...

Hursom, jag tycker det här ska bli väldigt spännande och varför jag ska börja med den här metoden förklarar jag mer i nästa inlägg!

På återseende

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar