fredag 14 juni 2013

Kalorikoll

För att hålla kolla på kalorierna på ett smidigt sätt på fastedagarna använder jag appen shape up. Där är det supersmidigt att scanna streckkoden på vilket livsmedel som helst, man skriver bara in hur mycket man äter av denna varan så får man fram kalorimängden. Rekommenderat är att ha en köksvåg, det är ju oftast inte så lätt att räkna ut exakt på förpackningar, så med hjälp av att väga får man mer korrekta siffror. Himla bra det där!

Glad nyhet på vågen idag, -1,3kg på fem dagar. Jag började veckan med att strama åt maten ganska ordentligt men åt mig ändå nöjd. Igår var ju min första dag med fasta. Så jag har ju varit extra duktig denna veckan, men kul med en kickstart :) 

Tänkte skriva ett inlägg senare om min träning!
Stay tuned

                     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar